vrijdag 9 september 2016

Mijn nieuwe klas

Deze week leren wij nog enkele nieuwe dingen in onze klas kennen. Zo staan we even stil bij het verjaardagsritueel in onze klas. We kijken even wat er allemaal in onze verjaardagstas zit en maken enkele afspraakjes.





We spelen klassikaal het spel "Wie is het?" uit onze verjaardagstas. De klas wordt in 2 groepen verdeeld en om de beurt mogen de kleuters aan de andere groep een ja/neen vraag stellen. Zo komen ze gauw te weten wie van de klas er op de andere groep hun kaartje staat.








Aan de schildersezel mogen de kleuters zichzelf schilderen. 








De kleuters mogen hun eigen kroonmasker versieren. Deze komen aan een verjaardagsmobiel in de klas en wanneer er eentje jarig is halen we zijn/ haar kroon eraf.











In de computerhoek spelen de kleuters een spelletje van Freddy Fish.





Kijk eens hoeveel flinke puzzelaars er in onze klas zitten? Met een eenvoudig kleurensysteem kunnen de kleuters zelf bijhouden welke puzzels ze al gemaakt hebben.





Hieronder zijn nog meer sfeerbeelden over het spelen in de hoekjes.












De kleuters werken verder aan hun eerste werkblaadje. Wie zijn werkje maakt, mag een stickertje kleven op zijn blauwe werkmap.






 Ondertussen werken we ook nog verder aan onze knutselkoffer.



Wiskundig spel: Hoeveel vriendjes tellen we?
Eerst maken we groepjes in de klas en gaan we kleuters tellen. In welke groep zitten meer, minder en evenveel kinderen? Hetzelfde wordt herhaald met blokjes. Nadien kunnen de kleuters in een hoekje een werkblaadje maken rond evenveel, meer en minder. Opnieuw mogen ze na het maken van hun werkje een stickertje kleven op hun werkmap.












Kijk eens wat een mooie stoere kleuters in onze klas!
Een foto voor onze verjaardagskalender. De kleuters zochten zelf de cijfers van hun verjaardag uit.
























Dit was het dan voor deze week. Ik wens jullie een prettig weekend en tot maandag!